FRAMTIDENS SERVICE

Ett campus

i ständig

utveckling

4500

inpassager/dag

Med cirka 4500 inpassager per dag i Kårhuset är det antagligen det mest besökta huset på hela campus. Detta sätter krav på servicen.

1000

luncher /dag

Varje dag serveras upp mot 1000 luncher i Kårrestaurangen. Och då räknas inte våra 14 andra restauranger på campus in.

89% nöjda

vs 41% nöjda

I 2025s medlemsmätningen svarade 89% av de svarande att de var nöjda med den generella servicen i kårhuset. Däremot på kategorin livsmedel och hushållsartiklar var endast 41& nöjda. Här kan vi förbättra oss.

Ett självförsörjande campus

Idag ägs och drivs mycket av servicen på Chalmers campus av kåren. Något vi tror är världsunikt för en studentkår. När campus växer, måste allt växa med, mottagningen, kårhuset, hälsan, alumnerna och medlemsservicen. Genom våra företag får vi bokstavligen mat på bordet, bok i handen och kaffe på eftermiddagen.

Trycket på servicen ökar för varje år och vi behöver säkerställa att campus klarar trycket. Precis som med kårhuset kanske det inte handlar om tillväxt, utan att titta på utbudet, öppettider och vad våra medlemmar, våra ägare, faktiskt vill.

Här kommer vår företagsgrupp jobba med olika satsningar utefter behov men också med framtiden i beaktning.

Hur ska framtidens service ska se ut på Chalmers?

Hör av dig!